reklama

„No a čo, že chodíš do kostola?“ alebo „Nie je kresťan ako kresťan!

Mnohí povedia: „Ja do kostola chodím aj 3-krát do týždňa.“ A ešte sa pri tom tak hrdo „našuchoria ako pávy“, akoby to bolo čosi čo si zasluhuje nejakú odmenu, prinajmenšom potlesk alebo pochvalu. Ja tvrdím, že to, že niekto chodí do kostola ešte vôbec nič neznamená (že to ešte o ničom nevypovedá).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

Áno, aj to má svoju dôležitosť a nezastupiteľné miesto v živote kresťana, ale...čo z toho? Pýtam sa, čo z toho, ak z neho vyjdeš a ústa máš plné škaredých slov? Čo z toho, keď hneď ako prídeš domov ohováraš, ba osočuješ druhého? Čo z toho keď klameš, nadávaš, tvoja hlava je plná oplzlých myšlienok a tvoje skutky nemorálne? Čo z toho keď je tvoje srdce plné nenávisti a miesta na lásku v ňom ubúda? A „najlepšie“ na tom je, že sa ani neplánuješ zmeniť. Je to tvrdé? Áno (možno), ale niektoré veci sa jednoducho nedajú povedať jemne, pekne, s ozdôbkami alebo so servítkou pred ústami...len aby sa ten druhý neurazil. Pravda – občas bolí, inokedy je drsná...je však dôležitá!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kostol nie je miestom kultúrnych podujatí, kde sa chodíme kultúrne vyžiť (ako na operu či do kina) alebo rekreovať... A tiež by to nemalo byť miesto, kde nás niekto donúti chodiť. Ak tam človek nejde z vlastného presvedčenia, resp. na základe vlastnej túžby čosi načerpať a prežiť, tak si dovolím špekulovať o význame tohto "často-krát len zvyku". Pretože ak z neho vyjdem a moje slová, myšlienky či skutky sa podobajú tým vyššie spomínaným, ak sa moje „chodenie do kostola“ nijako neprejaví na mojom živote, tak...(?)

Nečudujem sa...vôbec sa nečudujem ľuďom, ktorý opovrhujú kresťanmi, ak život nejedného kresťana nijako nepoukazuje na to, v čo verí a na to, o čom vlastne kresťanstvo je, resp. by malo byť. Takýto obraz kresťanstva naozaj nie je príťažlivým. Samozrejme, nikto nie je dokonalý. Všetci robíme chyby (aj svätci ich robili), ale dôležitá je snaha, teda to čo chcem (akým chcem byť, čomu sa chcem vyvarovať,...). Tiež je však veľmi dôležité povedať, že nikto nevie dňa ani hodiny - existujú prípady, kedy bol človek natoľko dotknutý, napr. Božím slovom, že sa zmenil doslova z dňa na deň).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľmi sa mi páčilo prirovnanie jedného kňaza (mnohí ho určite poznáte - o. Kuffa zo Žakoviec), ktorý povedal: „Boha nezaujíma tvoj hriech, tvoje chyby, tvoje nedokonalosti, ale to aký máš softvér. Spravil si to a to? Zlyhal si v tom a v tom? Máš problém s tým a s tým? Dobre,...no ukáž mi svoj softvér.“ A čo je ten softvér? No to je to, o čom píšem – snaha byť dobrým človekom– napr. „Chcem byť dobrým otcom/dobrou matkou.“, „Nechcem viac klamať.“, „Chcem viac milovať.“ Atď., atď.

Teda, ale aby som sa vrátila k tomu čo chcem povedať...nie je kresťan ako kresťan. Preto vždy, keď mi niekto povie: „Chodím do kostola.“, resp. „Som kresťan.“ to ešte nič nevypovedá. Poznám XY ľudí čo chodia do kostola lebo im to prikázal otec, babka, manželka,...alebo sa nazývajú kresťanmi, ale ich život ani trochu nepripomína život kresťana. Čím to je? A prečo to tak je? A čo to znamená „skutočný“ kresťan či „opravdivé“ kresťanstvo? Tak to je na ďalší článok...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ešte však jedna veľmi dôležitá informácia na záver...zámerom tohto článku nie je zosmiešnenie kresťanov ako takých, ani chodenie do kostola (ak to tak niekto pochopil - ja sama som kresťanka). Ale práve naopak,...má vyzdvihnúť tých kresťanov, ktorý žijú svoj život naplno vo viere (i tých, ktorí úprimne hľadajú) a v ktorých živote sa to aj prejavuje. Na druhej strane však má poukázať na rozporuplnosť medzi kresťanom a kresťanom,..pretože mi je veľmi ľúto (ba sa ma to dotýka), ak sú jednotliví kresťania hádzaní do jedného vreca a ak ich spoločnosť posudzuje práve na základe tých vyššie spomínaných.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Marianna Tižová

Marianna Tižová

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Radšej chcem trpieť, že hovorím pravdu, než by mala pravda trpieť pre moje mlčanie." (Ralph Waldo Emerson) Zoznam autorových rubrík:  Zo životaFenoménySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu